Do not expect all people know all the things....

Do not expect all people know all the things....

kenapa aku kata begitu?? situasi aku pagi tadi d Maybank Putatan, aku perlu depositkan cek aku yang da berminggu berkulat letak dalam kereta... suda kebetulan aku free pagi tadi sebelum asgmnt jam 10.45, aku singgah la bank... sampai2 sana, dgn muka aku yg sentiasa suka bertaya n x pandai malu, aku tanya la abg di kaunter tu, mcmana mau depositkan cek.. sebenarnya ini bukan pertama kali aku pegi tunaikan cek, pernah buat cuma jarang dan aku sudah lupa... so aku tya la, abg tu cuma bagitau secara umum dan deposit mesti dilakukan di sebuah mesin... ok la aku buat n ikut arahan dan selesai juga..
  Sebaik selesai, aku pun bergegas juga mau keluar, tapi ada 2 kakak dibelakang aku minta tlg cmana mau depositkan cek dorg, so aku ni kalau untuk bnda yang mcm tu aku tlg la... sbb org x tau kita tlg la... klakak tu kata da tya dgn abg di kaunter, tpi mgkin dorg x tau sbb aku nsdri pun dberi penerangan secara umum... so masa isi2 no akaun d mesin tu, 2 kali aku buat x boleh, so aku suru la kakak tu minta tlg abg di kaunter... sebenarnya aku faham abg tu pn bz juga.... aku cuma panggil, suru dia tlg kakak 2 org tu, sbb aku pn mau cepat p keja juga...
  Ok...sebenarnya aku mau ckp ni, sepatutnya bankavailable untuk semua pelanggannya atau lebih tepat lagi mesra pelanggan.. mesra pelanggan x semsetinya merujuk pada pekerjanya mesti mesra dengan pelanggan dengan mengukir senyuman dan memberi bantuan atau menjawab soalan,... tpi yg aku maksudkan adalah mesra pelanggan bahawa setiap bank perlu ada kakitangan yang akan menjaga dan membantu pelanggan yang 'buta mesin' mcm aku n kakak 2 org tu... jangan expect semua org tau menggunakan mesin sama ada ATM ka, cash cek ka, atau apa2 ja sebab ada org jarang berurusan dgn benda2 tu... so sebagai kakitangan bank, perlu adanya seorang yang akan memantau dan sentiasa memberi bantuan kepada mereka yang kurang mengerti dgn sistem mcm ni...
  Jangan assume semua org tau hal apa yang ada walaupun kita banyak membaca tapi selagi kita x buat praktikal, ia hanya teori semata2... walaupun sifat abg tu x la buat aku annoying sgt tapi aku rasa terkilan juga, dorg kan syarikat swasta dan bank, sepatutnya pelanggan adalah orang yang perlu dilayan dgn baik walaupun dia cuma menggunakan perkhidmatan tu free tanpa bayaran... kan setiap syarikat ada CSR nya sndri... kan...

ok la.. sja bercerita, actually tggu waktu balik saja... mau crita psl training ari tu tapi rasanya x sempat taip.. nnti la aku crita.. ada yg menarik sebenarnya mengenai analisis PRU...

ok daaaaaaaa.......

Comments

Popular posts from this blog

ILMU KAUM BISAYA... MUDAH DIAMALKAN...TAPI BAHAYA UTK ORG RAMAI...

biar mati anak, jangan mati adat...

Operasi oh operasi...