SELFISH....

RASA marah juga bila apa yang dirancang selama ni ada yang potong jalan... menutup atau mencacatkan sedikit suasananya... sebab tu aku buat x kisah dengan apa yang berlaku di sana... aku malas ambil tau sebab kalau aku ambil tau, aku akan sakit sendirian... sedangkan mereka ketawa riang berjaya sabotaj aku... aku bersangka buruk? sudah tentu la sangka buruk sebab aku yg rasa skrg..... knp mau buat hal masa aku mmg mau kwen? x sengaja org kata, abis tu idea2 bernas yang dibagi x cukup ka menutup keter;anjuran tu?? jawapan yang pasti, memntingkan diri dan mau memuaskan ati sndri... membuktikan yg diri bole jadi perampas... huh... agak sakit juga la kenyataan tu kalau aku seorang wanita dibuat bgitu.. ya aku mgaku aku prnah buat tapi aku x senekad itu dan aku msih fikir siapa yang aku bakal sakiti... family dan dia.. siapa dia?? dia lelaki yang banyak berkorban utk aku sejak zaman stdy... perluka aku lukakan ati semua org utk menjadi tempat kedua seorang lelaki lain? perlu ka aku memikul utk jadi seorang 'ibu' kepada 3 anak... tidak mungkin... knp aku perlu korbankan kepandaian, kesempurnaan yang aku ada utk lelaki yg tidak pernah setia atau hanya bernafsukan binatang?? bagi aku lelaki tidak setia, tidak layak memgang title pemimpin keluarga walaupn dia kononnya x tinggal solat 5 waktu dtg dr keluarga baik2 atau pn pandai punya kerjaya hebat... bukan itu sbnrnya akan menjamin kesejahteraan dan kebahagian hidup kita tapi kesetiaan dalam memikul tanggungjawab bersama seorang isteri dinikahi kali pertama adalah yang menjadi teakhir dalam hidup seseorang lelaki melainkan maut yang memisahkannya..

SENYAP dan aku berlagak biasa tapi sebenarnya ia terbawa dalam mimpi2ku... malah semangat pun hilang sejak akhir2 ini,.. 2 bulan lagi majlis aku tapi ada yg potong jalan malah dibuat secara besar2an walaupun mulut mereka menidakkan utk menyenangkan ati aku, tapi aku tau mereka itu bagaimana...kata yng sedikit itu sebenarnya mengambarkan keadaannya... jadi lebih baik aku mendiamkan diri, biarlah... aku malas mau menyakiti ati sndri sedangkan org x pernah ksiankan perasaan kita....

TAU apa yang aku fikirkan, mcm mau tunda ja tarikh semua tu since kad jemputan pun aku x buat lagi.. orang xkan faham.. bertahun aku menunggu masa utk membuka ati utk kwen, tapi bila aku teringin dan bersedia, ada yang buat hal... rasa x mcmana bengangnya hidup aku... orang lain yang x plan tiba2 potong jalan siap mau buat besar2an lagi dan mereka suda pasti tidak akan mensia2kan pluang utk sabotaj majlis aku.... ntah perasaan bersangka buruk mmg sudah tetap diati since org buat aku gitu dan xda sorg pn yg ikhlas sbnrnya... kalau ikut ati, buat saja apa yg wajib.... biarla apa org mau kata sedangkan xda org fikirpn apa aku rasa....





Comments

Popular posts from this blog

ILMU KAUM BISAYA... MUDAH DIAMALKAN...TAPI BAHAYA UTK ORG RAMAI...

biar mati anak, jangan mati adat...

teaser-preview my prewedding is done!!!