HIV test n borang kebenaran kwen...

ari ni ari off.. walaupun ari2 keja aku sama ja mcm off tpi bila berurusan utk urusan aku feel free la klau buat waktu off.. x la tekejar2 tggu news, buat news n buat urusan aku...

ok ari ni seawal jam 8 suda kluar rumah niat ati p beli borang kebenaran berkahwin dan kemudian p buat hiv test di klinik ibu dan anak... jam 8.30 sampai bandar terus pgi beli borang tu.. sbnrnya main pgi ja sbb nda yakin bole beli di jheains cni atau nda... sbb bca dkt blog n group, ada yg kata beli di daerah sndri ada jga yg beli di daerah tmpat nikah dan bgi yg bekerja tmpat lain beli di daerah tmpat keja... sbnrnya nda fhm pn.. hehe.. ok mula2 smpai tu cik kak ustazah tu(ya2 ja ustazah sbb aku nmpak dia pkai tudung labuh... hehehe) kata yg x sure bole beli ka x sbb spatutnya di daerah sndri, tapi dia suru msuk dlm mgadap kakak sorg tu lagi, tpi kakak tu asyik bz cari file cerai org pla.. aku tercongok dlm 20 minit juga la tgk dorg sbuk buka file2 tu.. pelik kn zaman org simpan file dlm pc dokumen still juga mau myelak2 fail kertas tu.. adehh.. sbb tu la jabatan kerajaan slalu lambat buat keja... org da ramai tggu tapi hanya 1 mslh kena ambik masa berpuluh minit utk slesaikan.. ok back to my story, lps suda mnggu 20 minit tu cik kak ustazah tu last2 bagi aku borang tu n byr rm5.. kan sng mcm tu klau dr awal d kaunter dia bagi aku borang tu, byr n aku x la buang msa stgh jam di dlm pejabat tu... huaiii... payah la dorg ni...ok selesai benda tu, aku breakfast jap n lps tu pegi cek pejabat ibu n anak di bandar.. memandangkan aku x tau benda tu kena p klinik mana, aku main pgi ja.. smpai sana tya2 rupanya kena buat hiv test ikut kawasan.. so memandangkan aku tgl di batu 8 dorg suru aku p klinik di bt 5...

jam 10 lebih baru smpai tmpat tu sbb mencari2 juga la sbb nda tau lokasi sbnr klinik tu... disebabkan aku berurusan ari isnin, mmg ramai la ibu2 mgandung n baby2 dlm klinik tu... aku p ja dkt kakak2 nurse tu n tya, terus dpt layanan terbaik jga la.. siap tlg isikan borang tu.. ehh sblm tu aku kena isikan details borang kebenaran kwen tu sbb dorg mau tgk kan... lps siap borang dorg, aku disurru pgi bilik 5 ambil darah hiv test n talesemia... eiii yg ni gerun... sbnrnya aku ni mmg penakut jarum sbb tu stiap kali mau jarum aku suka p klinik swasta sbb nda skit.. dgr2 klau p hspital atau klinik kerajaan skit... ngeee... tapi masa aku ambil darah tu, xda la skit sgt walaupn byk juga drh aku kena ambil...lps siap, aku disuru tgu kejap diluar rasanya dlm 10 minit kemudian da dpt result im free for HIV... di cop tidak reaktif... Alhamdulillah... hehe...sbnrnya aku nda fhm pn, tapi ada en google, cek la apa mkna reaktif n not reaktif tu.. oo katanya reaktif klau disyaki ada virus HIV kot... ngeee.. apa2 pun aku disahkan free HIV ok...  da selesai tu, aku diminta dtg 3 atau 4 ari kemudian utk result talesemia... sbnrnya bnda ni x penting pn utk syarat perkahwinan tapi utk tau yg kita ni pembawa talesemia dan kalau pasangan kita pn pembawa juga, teda hrpn la klau mau dpt anak yg sihat.. ehh, suda smpai tahap ke anak?? hehe... ya la umur da 28 n 29, mana nda tepikir psl anak kan... kalau sembang2 kami 2 pn ada jga terselit crita psl anak... masa depannya, cmana mau didik, n etc.. eh lari tajuk.. ok back to our stry, so rabu atau khamis klau rjin aku p la ambil nnti, hrp2 ok la kan... bahaya juga penyakit talesemia ni sbb aku sndri pn slalu cover function talesemia,... ksian bdk2 kcik asyik cuci drh ja.. skit pla tu.. urmm.. hrp2 kami bukan pembawa... insyaallah...

happy juga la slesai 2 perkara ambik borang n hiv test... aku sgaja buat awal dlm tempoh 2,3 bulan kita kena buat sbb benda2 tu valid 6 bulan especially hiv test tu.. lagi pn memudahkan urusan aku kan x suka buat benda kelam kabut kan... ok la mau buang msa tgk  tv pla.. nnti apa2 updated lgi ya..daaaaaaaaaa............ tapi mau share juga pix hasil apa yg aku buat tdi.. ngeee...



tidak reaktif oke,..


RM5 ja... beli la awal dlm masa 3 bulan mau kwen...

Comments

Popular posts from this blog

ILMU KAUM BISAYA... MUDAH DIAMALKAN...TAPI BAHAYA UTK ORG RAMAI...

biar mati anak, jangan mati adat...

teaser-preview my prewedding is done!!!